پارالمپیک ۲۰۲۴| باجولوند در پرتاب دیسک نقره گرفت/ برنز پرتاب وزنه بر گردن جوانمردی/ بختیار در پاراوزنه‌برداری به برنز رسید/ بنی‌طبا نایب قهرمان پاراجودو شد/ نقره پیروج در پرتاب نیزه

12:58 - 15 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۱۶۳۳
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
پارالمپیک ۲۰۲۴| باجولوند در پرتاب دیسک نقره گرفت/ برنز پرتاب وزنه بر گردن جوانمردی/ بختیار در پاراوزنه‌برداری به برنز رسید/ بنی‌طبا نایب قهرمان پاراجودو شد/ نقره پیروج در پرتاب نیزه
در هشتمین روز از رقابت‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس امروز نمایندگان ایران در ۵ رشته به مصاف حریفان خود رفتند.

خبرگزاری میزان - نمایندگان کشورمان در هشتمین روز از هفدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک امروز پنجشنبه در ۵ رشته دوومیدانی، پاراتیراندازی با کمان، جودو، وزنه برداری و والیبال نشسته به مصاف حریفان خود رفتند.

تیراندازی با کمان

میکس تیمی ریکرو - مقدماتی

ایران ۵_۴ کره جنوبی رو شکست داد و به یک چهارم صعود کرد.

جودو

۶۰ کیلوگرم نابینایان مطلق کلاس J۱ - یک چهارم نهایی

میثم بنی طبا حریف چینی خود را با ضربه فنی شکست داد و به نیمه نهایی صعود کرد.

جودو

۶۰ کیلوگرم نابینایان مطلق کلاس J۱ - نیمه نهایی

سید میثم بنی طبا با برد ۱۰-۰ حریف هندی خود به فینال راه یافت.

دو و میدانی

پرتاب دیسک مردان کلاس F۱۱ - فینال

مهدی اولاد با ثبت رکورد ۳۹.۱۵ متر در جایگاه چهارم ایستاد.

حسن باجلوند با ثبت رکورد ۴۱.۷۵ متر دوم شد.

وزنه برداری

۵۹- کیلوگرم - فینال

محسن بختیار با مهار وزنه ۱۹۷ کیلوگرم در جایگاه سوم ایستاد و صاحب مدال برنز شد.

والیبال نشسته

نیمه‌نهایی

تیم والیبال نشسته ایران با غلبه بر مصر در دیدار نیمه‌نهایی راهی فینال شد.

تیراندازی با کمان

میکس تیمی ریکرو - یک چهارم نهایی

ایران با نتیجه ۲-۶ مقابل نمایندگان ترکیه شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت.

جودو

۶۰ کیلوگرم نابینایان مطلق کلاس J۱ - نیمه نهایی

بنی طبا در دیدار نهایی وزن 60- کیلوگرم مقبال حریف الجزایری شکست خورد و به مدال نقره رسید.

وزنه برداری

۶۵- کیلوگرم - فینال

امیر جعفری با مهار وزنه ۲۰۶ کیلوگرم در جایگاه چهارم ایستاد و از کسب مدال بازماند

دو و میدانی

پرتاب وزنه مردان کلاس F۳۵ - فینال

سیدعلی‌اصغر جوانمردی در پرتاب وزنه کلاس F۳۵- با ثبت رکورد ۱۵.۸۴ متر در جایگاه سوم ایستاد

دو و میدانی

پیروج در رقابت‌های پرتاب نیزه کلاس F ۱۳، رکورد ۶۲.۸۷ را ثبت کرد و به مدال نقره رسید

نیک پرست ۶ پرتاب را انجام داد و در نهایت در پرتاب ششم رکورد ۵۵.۵۵ را ثبت و کرد پنجم شد

جزئیات مسابقات به شرح زیر است:

پارالمپیک ۲۰۲۴| بنی طبا به نیمه نهایی پاراجودو صعود کرد

بنی طبا نایب قهرمان جودوی پارالمپیک شد

در ادامه رقابت‌های روز نخست جودوی پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس، سید میثم بنی طبا نماینده وزن ۶۰- کیلوگرم ایران و دارنده مدال‌های طلای جهان و طلا و برنز بازی‌های پاراآسیایی، در مبارزه فینال مقابل عبدالقادر بوآمر از الجزایر به روی تاتامی رفت و در پایان با یک امتیاز وازاری شکست خورد و به مدال نقره پارالمپیک رسید. 

بنی طبا پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس در مرحله یک چهارم نهایی مقابل شیون ژو از چین به روی تاتامی رفت و در پایان با ضربه فنی به برتری رسید. وی در دومین مبارزه نیز با ضربه فنی از سد کاپیل پارمار از هند گذشت و راهی فینال شد.

موسی غلامی دیگر نماینده پاراجودوی ایران در رقابت‌های پارالمپیک پاریس است که روز شنبه در دوز نخست وزن ۹۰- کیلوگرم برابر آرستانبکوف از قزاقستان به روی تاتامی می‌رود. 

 

پارالمپیک ۲۰۲۴| بنی طبا به نیمه نهایی پاراجودو صعود کرد/ تیم میکس ریکرو ایران با شکست کره جنوبی به یک چهارم نهایی صعود کرد

تیم میکس ریکرو ایران از راهیابی به نیمه نهایی بازماند

در ادامه مسابقات پاراتیراندازی با کمان بازی‌های پارالمپیک امروز (پنجشنبه) رقابت‌های میکس ریکرو پیگیری شد و تیم ایران با ترکیب محمدرضا عرب عامری و سمیه رحیمی در مرحله یک چهارم نهایی برابر ترکیه قرار گرفت.

دو تیم در دو راند نخست عملکرد برابری داشتند و با تساوی در امتیاز ۳۵ کار خود را با نتیجه ۲ بر‌۲ پیگیری کردند. 

در راند بعدی ترکیه ۳۵ بر ۳۲ به برتری رسید تا در مجموع ۴ بر‌۲ پیش بیفتد. 

در نهایت در راند پایانی نیز ترکیه با نتیجه ۳۷-۳۶ به برتری دست یافت و در مجموع ۶ بر ۲ به پیروزی رسید. 

بدین ترتیب تیم ملی میکس ریکرو ایران از راهیابی به مرحله نیمه نهایی بازماند. 

صبح امروز تیم میکس ریکرو ایران با نتیجه ۵-۴ موفق به شکست کره جنوبی شده بود. 

گفتنی است؛ پیش از این ایران در رشته پاراتیراندازی با کمان و در بخش کامپوند به دو مدال نقره دست یافته بود و روز گذشته نیز محمدرضا عرب عامری در بخش ریکرو انفرادی مردان یک مدال برنز کسب کرد.

پارالمپیک ۲۰۲۴| باجلوند مدال نقره پرتاب دیسک را به دست آورد/ بنی طبا به فینال پاراجودو رسید/ تیم میکس ریکرو ایران با شکست کره جنوبی به یک چهارم نهایی صعود کرد

نقره باجولوند در پرتاب دیسک/ اولاد چهارم شد

در ادامه رقابت‌های پارادوومیدانی بازی‌های پارالمپیک امروز رقابت‌های پرتاب دیسک کلاس F۱۱ در استادیوم استادوفرانس برگزار شد و مهدی اولاد و حسن باجولوند دو نماینده ایران به مصاف حریفان خود رفتند.

باجولوند در پرتاب نخست رکورد ۳۷.۲۴ متر را ثبت کرد، در پرتاب دوم ۴۱.۷۵ انداخت، در پرتاب سوم ۳۶.۸۹ پرتاب کرد، در پرتاب چهارم خطا کرد، در پرتاب پنجم رکورد ۳۹.۲۶ را ثبت نمود و در پرتاب ششم دیسک را ۴۰.۴۴ پرتاب کرد تا در نهایت با حدنصاب ۴۱.۷۵ به مدال نقره دست پیدا کند. 

اولاد در پرتاب نخست رکورد ۲۷.۲۲ را ثبت نمود، در پرتاب دوم خطا کرد و دیسک را به قفس توری زد، در پرتاب سوم ۳۳.۲ انداخت، اما خطا کرد، پرتاب چهارم را خطا کرد، در پرتاب پنجم ۳۹.۵۱ انداخت و در پرتاب ششم ۳۶.۲۳ دیسک را انداخت تا در نهایت با رکورد ۳۹.۱۵ در جایگاه چهارم بایستد. 

در پایان رقابت‌های پرتاب دیسک کلاس F۱۱ بازی‌های پارالمپیک اونی تاپیا از ایتالیا با رکورد ۴۱.۹۲ قهرمان شد و آلوارو دلاموکانو از اسپانیا با رکورد ۳۹.۰۶ به مدال برنز رسید.

پارالمپیک ۲۰۲۴| باجولوند مدال نقره پرتاب دیسک را به دست آورد/ بنی طبا به فینال پاراجودو صعود کرد/ بختیار در پاراوزنه برداری به مدال برنز رسید

محسن بختیار شانزدهمین مدال‌آور ایران شد و برنز گرفت

در هشتمین روز از بازی‌های پارالمپیک پاریس، مسابقات وزنه‌برداری به میزبانی سالن «لا چاپله آرنا» برگزار شد.

در دومین رقابت امروز، وزنه‌برداران دسته ۵۹ کیلوگرم به میدان رفتند و در آن محسن بختیار ملی‌پوش کشورمان به رقابت با حریفانی از قزاقستان، اوکراین، پرو، شیلی، یونان، چین، السالوادور و مصر پرداخت.

بختیار در نخستین تلاش زیر وزنه ۱۹۲ کیلوگرمی قرار گرفت و به درستی آن را بالای سر برد. او در دومین حرکت وزنه ۱۹۵ کیلوگرمی را انتخاب کرد و باز هم موفق ظاهر شد.

ملی‌پوش کشورمان در تلاش سوم زیر وزنه ۱۹۷ کیلوگرمی قرار گرفت و عملکرد خوب خود را تداوم بخشید و سه چراغ داوران را به خود اختصاص داد.

بدین ترتیب محسن بختیار پس از نمایندگان مصر و چین به مقام سوم رسید و صاحب مدال برنز شد.

پارالمپیک ۲۰۲۴| باجولوند مدال نقره پرتاب دیسک را به دست آورد/ والیبال نشسته ایران راهی فینال شد/ بختیار در پاراوزنه برداری به مدال برنز رسید

صعود تیم ملی والیبال نشسته ایران به فینال

تیم ملی والیبال نشسته ایران با پیروزی برابر مصر و کسب چهارمین پیروزی متوالی، راهی فینال بازی های پارالمپیک پاریس شد.

مسابقات والیبال نشسته بازی های پارالمپیک امروز (پنجشنبه ۱۵ شهریور) با برگزاری دیدارهای مرحله نیمه نهایی در سالن نورث پاریس آرنا پیگیری شد.

در چارچوب این مرحله از مسابقات، تیم ملی والیبال نشسته ایران به مصاف مصر رفت و‌ به برتری ۳ بر یک دست یافت.

نتیجه دیدار تیم های ملی والیبال نشسته ایران و مصر در مرحله نیمه نهایی پارالمپیک پاریس به این شرح است:

ایران ۳ - یک مصر 

(۲۵ -۱۴)، (۲۵ - ۱۵)، (۲۰ - ۲۵)، (۲۵ - ۹)

ملی پوشان ایران در دو‌ گیم ابتدایی این دیدار و‌ با نتایج ۲۵ بر ۱۴ و ۲۵ بر ۱۵حریف خود را شکست دادند. در گیم سوم اما مصری ها مقتدرانه تر بازی را آغاز کردند و تا برتری ۱۵ بر ۱۰ هم پیش رفتند، آنها این برتری را تا پایان گیم سوم حفظ کردند و در نهایت برنده ۲۵ بر ۲۰ این گیم شدند.

بدین ترتیب کار به گیم چهارم کشیده شد، در این گیم شاگردان هادی رضایی از همان ابتدا جریان بازی را در اختیار گرفتند و‌ در نهایت برنده ۲۵ بر ۹ شدند. 

بدین ترتیب تیم ملی والیبال نشسته ایران مقابل مصر به برتری ۳ بر یک دست یافت و‌ به فینال بازی های پارالمپیک صعود کرد.

پیروزی برابر مصر، چهارمین برد متوالی تیم ملی والیبال نشسته ایران در بازی های پارالمپیک پاریس بود، این تیم پیش از این و در مرحله مقدماتی برابر تیم های اوکراین، برزیل و آلمان به برتری قاطع سه بر صفر دست یافته بود. 

فینال مسابقات والیبال نشسته هفدهمین دوره بازی های پارالمپیک روز جمعه برگزار می شود. تیم ملی ایران در این مرحله با بوسنی رقابت خواهد داشت.

بوسنی در دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی با نتیجه سه بر یک برابر آلمان به برتری دست یافت.

تیم ملی والیبال نشسته ایران مدافع عنوان قهرمانی بازی های پارالمپیک است.

پارالمپیک ۲۰۲۴| باجولوند مدال نقره پرتاب دیسک را به دست آورد/ والیبال نشسته ایران راهی فینال شد/ بختیار در پاراوزنه برداری به مدال برنز رسید/ بنی طبا نایب قهرمان جودوی پارالمپیک شد

دست امیر جعفری به مدال نرسید

روز نخست از مسابقات پاراوزنه‌برداری در بازی‌های پارالمپیک پاریس با برگزاری رقابت دسته ۶۵ کیلوگرم مردان پیگیری شد.

در این دسته امیر جعفری ملی‌پوش پرافتخار کشورمان با حریفانی از مصر، شیلی، هند، الجزایر، نیجریه، بریتانیا و چین رقابت کرد.

جعفری در تلاش اول مقابل وزنه ۲۰۳ کیلوگرمی موفق ظاهر نشد و سه چراغ قرمز از داوران گرفت، اما در حرکت دوم همین وزنه را مهار کرد.

جعفری که در پارالمپیک توکیو به مدال نقره رسیده بود، در تلاش سوم وزنه ۲۰۶ کیلوگرمی را انتخاب کرد و آن را به طور صحیح بالای سر نگه داشت و سه چراغ سفید داوران را به خود اختصاص داد.

بدین ترتیب جعفری با رکورد ۲۰۶ کیلوگرم به مقام چهارم رسید و از کسب مدال باز ماند.

در پایان رقابت دسته ۶۵ کیلوگرم «یی زو» از چین با ۲۱۵ کیلوگرم قهرمان شد، «مارک سوان» از بریتانیا با ۲۱۳ کیلوگرم به مقام دوم رسید و «حسین بتیر» از الجزایر با ۲۰۹ کیلوگرم در رده سوم قرار گرفت.

پارالمپیک ۲۰۲۴| باجولوند مدال نقره پرتاب دیسک را به دست آورد/ برنز پرتاب وزنه بر گردن جوانمردی/ بختیار در پاراوزنه برداری به مدال برنز رسید/ بنی طبا نایب قهرمان جودوی پارالمپیک شد/ پیروج در پرتاب نیزه نقره گرفت

برنز جوانمردی در پرتاب وزنه

رقابت‌های پارادوومیدانی بازیهای پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ با برگزاری مسابقات پرتاب وزنه F35 ادامه یافت. در این ماده علی اصغر جوانمردی نماینده ایران بود که به میدان رفت. 

جوانمردی در پرتاب نخست خود رکورد ۱۵.۸۴ را ثبت کرد، در پرتاب دوم وزنه را ۱۵.۶۰ انداخت، در پرتاب سوم و چهارم خطا کرد، در پرتاب پنجم به حدنصاب ۱۵.۷۳ رسید و در پرتاب ششم نیز خطا کرد تا در نهایت با رکورد ۱۵.۸۴ به مدال برنز این ماده دست پیدا کند. 

در پایان رقابتهای پرتاب وزنه، ماده حسین‌الدین نوربکوف از ازبکستان با حدنصاب ۱۶.۸۲ رکورد پارالمپیک را شکست و مدال طلا را گرفت، هرنان اورا از آرژانتین با رکورد ۱۶.۱۱ مدال نقره را تصاحب کرد.

پارالمپیک ۲۰۲۴| باجولوند مدال نقره پرتاب دیسک را به دست آورد/ برنز پرتاب وزنه بر گردن جوانمردی/ بختیار در پاراوزنه برداری به مدال برنز رسید/ بنی طبا نایب قهرمان جودوی پارالمپیک شد/ پیروج در پرتاب نیزه نقره گرفت

نقره پرتاب وزنه به پیروج رسید؛ نیک پرست پنجم شد

رقابت‌های پرتاب نیزه کلاس F ۱۳، پنجشنبه شب در حالی در ورزشگاه استادو فرانس شهر پاریس برگزار شد که ایران در این ماده ۲ نماینده داشت.

سجاد نیک پرست و علی پیروج دو پرتابگر کشورمان بودند که در این مسابقه به رقابت با ۶ پرتابگر دیگر پرداختند.

نیک پرست ۶ پرتاب را انجام داد که در پرتاب اول رکورد ۶۰.۴۴ متر، پرتاب دوم ۵۶.۸۷ متر، پرتاب سوم ۵۴.۵۶ متر، پرتاب چهارم ۵۹.۲ متر، پرتاب پنجم ۵۶.۹۲ متر و در نهایت در پرتاب ششم رکورد ۵۵.۵۵ را ثبت کرد و با بهترین رکورد خود یعنی ۶۰.۴۴ متر پنجم شد و دستش از رسیدن به مدال کوتاه ماند.

همچنین علی پیروج در پرتاب اول خود خطا کرد و پرتاب دوم او ۶۰.۴۱ متر بود. پرتاب سوم این پرتابگر ۶۹.۷۴ متر بود و او در تلاش چهارم خود رکورد ۶۰.۶۲ متر را ثبت کرد.

پیروج در پرتاب پنجم نیزه را ۶۷.۸۳ متر پرتاب کرد و در تلاش ششم خود نیز رکورد ۶۲.۸۷ متر را ثبت کرد و به مدال نقره رسید.

در این ماده دنیل پمبروک از بریتانیا دو بار رکورد جهان را شکست و با رکورد ۷۴.۴۹ قهرمان شد. پرتابگر کوبایی نیز پس از پیروج در مکان سوم ایستاد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *